FANDOM

Wiewiór
Wiewiór
Wiewiór
Imię: Scrat
Gatunek: Wiewiórka szablastozębna
Głos oryginalny: Chris Wedge
Debiut: Epoka lodowcowa
Występowanie w pozostałych filmach: Epoka lodowcowa 2: Odwilż

Epoka lodowcowa 3: Era dinozaurów

Epoka lodowcowa 4: Wędrówka kontynentów

Rodzina: Wiewióra (była partnerka)

Wbija żołędzia, a grunt pod jego stopami przełamuje się i wszystkim grozi niebezpieczeństwo - tradycyjna scena z udziałem Wiewióra.
Wiewiór (ang. Scrat)- wiewiór z żołędziową obsesją. Jest maskotką "Epoki Lodowcowej". Podczas trwania epoki lodowcowej chodził ze swoim żołędziem wszędzie, by znaleźć odpowiednie miejsce do przechowania go na zimę, oczywiście szuka także i innych, by jego kolekcja wzrosła.

Stara się również chronić go przed wszelkimi niebezpieczeństwami, takimi jak na przykład piranie.

Osobowość Edytuj

Kochał swojego żołędzia ponad życie (które dla niego ryzykował dość często), aż do chwili, gdy poznał Wiewiórę. Niestety ona też miała obsesję i próbowała mu odebrać ukochanego żołędzia. Po pewnym czasie uratował jej życie i zaczęli spędzać ze sobą romantyczne chwile. Chcieli założyć swoje własne gniazdko, a Wiewióra dyrygowała i wykorzystywała swojego partnera, co mu się nie podobało. Przez to wróciła mu jego miłość do żołędzia i zostawił Wiewiórę w świecie dinozaurów.

Epoka lodowcowa 4: Wędrówka kontynentów Edytuj

Wiewiór, poprzez pęknięcie spowodowane wbiciem żołędzia w ziemię, znajduje się w jądrze Ziemi. Goni tam swego żołędzia wywołując powstanie kontynentów. Przez to wydarzenie Maniek i jego koledzy zostali odłączeni od rodziny. Potem Wiewiór znajduje mapę na połówce żołędzia. Prowadzi ona do Wiewiórtydy - wymarzonego, wiewiórzego raju. Po licznych próbach dociera tam w końcu. Znajduje tam mnóstwo żołędzi i zabiera je. Niestety jego szczęście nie trwa długo, ponieważ wyjął ogromnego żołędzia, który okazał się "zatyczką" od wody. Skończyło się na tym, że zatopił Wiewiórtydę...

galEriaEdytuj

wideoEdytuj

Reklama Peugeot Partner Tepee Epoka lodowcowa 400:31

Reklama Peugeot Partner Tepee Epoka lodowcowa 4

Reklama Peugeot'a z Wiewiórem

ICE AGE 3D Trailer "Scrat, Scratte & the Acorn"02:31

ICE AGE 3D Trailer "Scrat, Scratte & the Acorn"

Wiewiór poznaje Wiewiórę