FANDOM

Skarbuś
Skarbuś
Skarbuś
Imię: Skarbuś
Gatunek: Kaszalot Spermacentowy (prawdopodobnie) lub livyatan melvillei
Głos polski: Brak
Głos oryginalny: Brak
Debiut: Epoka lodowcowa 4: Wędrówka kontynentów
Występowanie w pozostałych filmach: Brak
Rodzina: Babcia ("właścicielka")

Skarbuś (ang. Precious)- "zwierzątko" Babci. Wszyscy myśleli, że jest wymyślony lub zdechły. Występuje w Epoce lodowcowej 4: Wędrówka Kontynentów.

HistoriaEdytuj

Babcia praktycznie od samego początku, gdy tylko znalazła się na krze chodziła jak obłąkana i pytała o Skarbusia. Oczywiście nikt nie zwracał na nią uwagi. Podczas drogi powrotnej, gdy wrzucała do oceanu owoce, te wyraźnie były przez coś wciągane pod wodę i zjadane. 

Skarbuś ujawnia się dopiero w momencie, gdy babcia i Sid są w poważnych tarapatach, spychani na krawędź kry przez dwóch członków załogi Flaka. Wówczas to piraci zaczynają uciekać, bo z wody wyłania się gigantyczny wieloryb. 

Przerażony Gupta

-"Ostatnie życzenie ?" - Gupta (jeden z piratów Flaka)

-"Skaaaarbuuś !" - babcia

-"Przestań z tym Skarbusiem." - Sid

-"Aaa..." - piraci Flaka

Wynurzenie Skarbusia

-"Skarbuś." - babcia

-"To twój zwierzak ?" - Sid

Nastepnie babcia przy pomocy Skarbusia - kierując nim wraz z Sidem od środka - pomaga reszcie w walce z piratami. Skarbuś dosłownie wymiata wszystkich nieprzyjaciół z pokładu pryskając wodą, którą Sid celuje w kogo trzeba.

Chwilę potem ten sam wieloryb ratuje Mańka po stoczonej walce z Flakiem, gdy ten spada w stronę wody. Wieloryb wyskakuje i chwyta go do ust, po czym ponownie się zanurza.

Skarbuś ratuje Mańka

-"Ktoś tu wzywał wieloryba ?" - Sid

Po odstawianiu wszystkich pasażerów na statek - krę lodową, Skarbuś pcha ją w stronę nowego lądu. U wybrzeża nowego lądu żegna się z babcią i całą reszta przez wytryśnięcie wody i znika w głębinie oceanu.

CiekawostkiEdytuj

  • Po scenie gdy Skarbuś złapał Mańka do paszczy widzimy jak ten siedząc w środku dziękuje mu, ale już w chwilę potem Maniek jakimś cudem wchodzi na krę lodową po grzbiecie wieloryba. Jak przeszedł z paszczy na grzbiet - trudno sobie wyobrazić.
  • Jeśli to Skarbuś zjadł owoce ze statku, byłby to błąd. Kaszaloty bowiem żywią się głowonogami, płetwonogami i rybami