FANDOM

221730.11994184.jpg Imię postaci z tego artykułu zaczerpnięto z angielskiej wiki o tej samej tematyce
Małe dinozaury
Małe dinozaury
Małe dinozaury
Imię: Egbert (samczyk w środku), Shelly (samiczka z prawej), Yoko (samczyk z lewej)
Gatunek: Tyranozaury
Głos oryginalny: Carlos Saldanha
Debiut: Epoka lodowcowa 3: Era dinozaurów
Występowanie w pozostałych filmach: Brak
Rodzina: Mama dinozaur (matka), Sid (zastępczy ojciec (tymczasowo))

Małe dinozaury- trzy dzieci Mamy dinozaur, które na początku Sid sobie przywłaszczył znajdując się przypadkowo w jaskini. Myślał, że zostały porzucone. Gdy się wykluły zaczęły rozrabiać, m.in. niszcząc plac zabaw dla potomka Mańka i Eli. Zostały zabrane wraz Sidem do Świata dinozaurów.

Są zabawne i hałaśliwe, często naśladują ruchy Sida. Zwykle, gdy są głodne zaczynają płakać. Potrafią być również odważne. Obroniły leniwca przed ich prawdziwą matką, która chciała go zjeść. Są silne, o czym świadczą zniszczenia dokonane na placyku Mańka. Żywią się głównie mniejszymi zwierzętami.

Epoka lodowcowa 3: era dinozaurówEdytuj

Tumblr m7wgyvOmGD1r0gmfbo1 250
Jaja po raz pierwszy zostały ukazane w jaskini, gdy Sid je znalazł. Zabrał je w cieplejsze miejsce. Nie obyło się bez komplikacji, jak to w przypadku Sida bywa. Turlając jaja, jedno z nich zaczęło staczać się po ośnieżonym zboczu. Sid ruszył za nim i złapał je, jednak po chwili zorientował się, że także pozostałe dwa jaja się staczają. Leniwiec dzielnie gonił za jajami, aż do urwiska, z którego wraz z nimi spadał. Dwa z nich złapał, a trzecie spadło w przepaść. Jak się okazało, zostało złapane przez zażywającą chwili spokoju Elę, która akurat zwisała głową w dół z rosnącego tam drzewa. Sid zabrał jaja i po krótkiej wymianie zdań z Elą i Mańkiem, nadal obstawał przy chęci ich wychowania.

Gdy wieczorem się rozpadało, schował się pod półką skalną. Po ulewie promienie słońca oświeciły jaja i pokazały mu, że w środku są trzy małe organizmy. Utwierdziło to Sida w chęci zajęcia się nimi. Z tą myślą poszedł spać.

Rankiem jaja się wykluły - małe dinozaury wzięły Sida za mamę. Leniwiec dzielnie się z nimi bawił. Zabrał je też na przygotowany przez Mańka plac zabaw, który mamut stworzył dla własnego dziecka. Inne małe zwierzęta pomyślały, że w końcu został otwarty i ruszyły się bawić. Gdy przychodzą mamuty zastają placyk cały zniszczony i dowiadują się, że dinozaury próbowały zjadać zwierzęta. Po wszystkim na nakaz Sida ich wypluły. Maniek zaczął ganić Sida. Gdy miał wyperswadować na leniwcu zwrócenie zguby, ziemia zaczęła się trząść. Do świata epoki lodowcowej przybyła Mama dinozaur zaniepokojona zniknięciem dzieci. Zabrała Sida i dinozaury do swojego świata.

Tam Mama chciała zjeść leniwca, lecz jej dzieci przeciwstawiły się temu, ratując Sidowi życie. Gdy przyszła pora obiadu Sid chciał je nakarmić przeróżnymi warzywami, ale dzieciom bardziej spodobał się pomysł Mamy, a mianowicie - mięsko. Najpierw dostały ptaka nielota, który się ocknął i schował za Sidem. Leniwiec nie pochwalał takiego posiłku i rzucił nielota w przepaść - orientując się, ze ten nie potrafi latać. Nielot skończył ostatecznie w paszczy innego dinozaura. Małe tyranozaury posiliły się kawałkiem mięsa na kości. Wtem dał się słyszeć ryk Rudy'ego. Mama zabrała dzieci i leniwca w bezpieczne miejsce - Sid chwycił się za ogon mamy dinozaurów.

W nocy Dinozaury schroniły się w jaskini, gdzie Sid nie mógł wejść. Leniwiec zastanawia się, czy kumple za nim tęsknią. Mama dinozaur pomaga mu dostać się do nich podnosząc go swoim ogonem. Sid zobaczył, że potrafi ona być delikatna. Nazajutrz dinozaury uciekają przed Rudim. Mama i dzieci znikają w dżunglii gubiąc Sida.

Widzimy ich na końcu filmu, gdy ich dzielna mama pokonuje Rudy'ego. Następuje słodkie pożegnanie z Sidem. Leniwiec mówi do małych dinozaurów, ze na pewno wyrosną na duże i przerażające tyranozaury, jak ich mama. Dinozaury odchodzą, lecz dzieci nie pozbyły się nawyku drapania po tyłku, jak to robi Sid, co widać na końcu, gdy jedno z nich odchodząc drapie się w charakterystyczny dla leniwca sposób.

Tumblr lkbr48bUiZt1qbwujso1 500

Ciekawostki Edytuj

  • Każde małe ma inny kolor oczu - pierwsze brązowe, drugie niebieskie a trzecie żółte.
  • Nie odzwyczaiły się zachowań Sida.