FANDOM

Ela
Epoka lodowcowa ela
Ela
Imię: Ela
Gatunek: Mamut włochaty
Głos polski: Karina Szafrańska
Głos oryginalny: Queen Latifah
Debiut: Epoka lodowcowa 2: Odwilż
Występowanie w pozostałych filmach: Epoka lodowcowa 3: Era dinozaurów

Epoka lodowcowa 4: Wędrówka kontynentów

Rodzina: Maniek (partner), Brzoskwinka (córka),

Zdzich i Edek] (przybrani bracia)

Ela (ang. Ellie)- zabawowa mamucica. Żona Mańka. Urodziła Brzoskwinkę w świecie dinozaurów. Jej przybrani bracia to Zdzich i Edek - oposy.

Została wychowana w tradycjach oposich, gdyż będąc malutkim mamutem, została pozbawiona swojej biologicznej rodziny. Wtedy pod drzewem znalazła ją mama Zdzicha i Edka,po czym ją przygarnęła. Zaczęła udawać nieżywą przed sępami i wisiała na gałęziach do góry nogami. Nie znosi sytuacji gdy jej bracia przynoszą jej wstyd.

Epoka lodowcowa 2: OdwilżEdytuj

Ela pierwszy raz spotyka Mańka, gdy ta spada z drzewa. Mamucica myśli, że jest oposem tak jak jej przybrani bracia Zdzich i Edek. Ela i oposy przyłączają się do Mańka, Sida i Diego. Po drodze natykają się na stwory, które pożarły wcześniej Stefana, przy czym Ela mdleje. Oposy próbują ją obudzić. Jednak ta potem wstaje i ucieka na brzeg. Grupa rozbija obóz. Mamucica wraz z Mańkiem idzie na spacer, podczas którego Ela odkrywa, że naprawdę jest mamutem. Po krótkim czasie pomiędzy mamutami dochodzi do kłótni, po czym Ela postanawia, że wszyscy idą podczas nocy. Niespodziewanie natykają się na skalną wieżyczkę, która mogła się rozpaść w każdej chwili. Podczas ratowania wszystkich Ela i Maniek przepraszają się nawzajem i razem łapią Diego.Ela i grupa idą spać. Następnego dnia odnajdują Łódź i dochodzi do kolejnej sprzeczki. Po czym Ela i oposy idą na około a Maniek, Sid i Diego idą przez gejzery.Ela utyka pomiędzy skałami, a Maniek rusza na ratunek.

Ela w opałach

Podczas powodzi Maniek pokonuje stwory i ratuje Elę. Po zakończeniu powodzi Ela postanawia iść za mamutami, po tym jak wyszły zza lodowej ściany. Maniek niespodziewanie wyznaje jej uczucia i Ela wraz z Mańkiem, Diego, Sidem, Zdzichem i Edkiem ruszają po przygody.

Epoka lodowcowa 3: Era dinozaurówEdytuj

Ela i Maniek spodziewają się dziecka, przy czym ten jest bardzo przygotowany na niespodziewany poród. Ela martwi się o przyjaźń Mańka i Diego.

Ela w ciąży

Razem z Mańkiem i oposami ruszają do krainy dinozaurów poznają tam Bucka i idą dalej z nim. W rozpadlinie śmierci mamucica musi ratować Mańka, Diego, Bucka, Zdzicha i Edka przed śmiercią ze śmiechu. W płycie niedoli Ela rodzi córeczkę, którą nazywa Brzoskwinką. Po walce z Rudy'm wracają z powrotem na górę.

Epoka lodowcowa 4: Wędrówka kontynentówEdytuj

Ela pociesza Brzoskwinkę

Ela i Brzoskwinka uciekają z innymi zwierzętami na pomost lądowy przed ścianą, która może ich zmiażdżyć kiedy Maniek, Sid, i Diego odpływają na krze lodowej. Wieczorem Ela widzi jak jej córka rozmawia z Itanem i mówi córce żeby była sobą. Następnego dnia rozmawia z Brzoskwinką o jej problemie, po czym odkrywają, że pomost lądowy się zawalił. Następnie porywa je i inne zwierzęta Kapitan Flak i grozi Mańkowi, że zniszczy mu to co kocha. Shira ratuje później Elę jednak dzik spycha kocicę na drugi statek. Kiedy Kapitan Flak chce Eli zrobić krzywdę Brzoskwinka ratuje ją z opresji. Na końcu filmu Ela stwierdza, że z Mańkiem poradzą sobie z tym, że ich córka jest dorosła.

Epoka lodowcowa 5: Mocne uderzenieEdytuj

W tej części Ela wraz z Brzoskwinką organizuje niespodziankę - imprezę z okazji jej rocznicy z Mankiem. Wszystko się układa, Maniek nawet wybrnął, gdyż zapomniał, ale na niebie pojawiły się fajerwerki - wchodzące w atmosferę małe meteory.

Ela robi niespodziankę Mańkowi

Niestety sielska atmosfera zostaje przerwana, bo za chwilę na ziemi lądują już większe kosmiczne kamienie i Ela musi ze wszystkimi uciekać do najbliższej jaskini. Po zakończeniu się deszczu meteorów, wędruje ze wszystkimi do krateru po jednym z kamieni, z którego wydobywają się dziwne odgłosy. Ze środka wychodzi Buck łasica i oznajmia, że wszyscy wymrą - w kierunku ziemi leci ogromna asteroida. Ela przejmuje się tym, szczególnie że jej córka miała brać ślub a nie oglądać koniec świata. Wędruje ze wszystkimi tak jak ich prowadzi Buck - przez głęboką rzekę, której wody rozstępują się pod wpływem wzmożonej aktywności księżyca oraz przez las, w którym występują ogromne wyładowanie elektryczne. Jedno z takich wyładowań więzi ją i Manka, gdy próbują ratować Brzoskwinkę, która sama dała sobie radę. Z opresji wyciąga ich Diego, wabiąc wyładowania do siebie i uciekając przed nimi. W drodze stara się najpierw przekonać Brzoskwinkę, by po poślubieniu Juliana nie odchodziła, a potem odwieść Mańka od pomysłu rozdzielenia córki i jej chłopaka. Ela zaczyna rozumieć że nie jest ważne, iż córka ich opuści, ważne staje się dla niej, by jej dziecko było szczęśliwe. Gdy wszyscy docierają już po noclegu do Geotopii, gdzie Shangri Lama nie widzi ratunku, Ela mówi do Mańka, że ich życie - Jego, jej, Brzoskwinki - było dobre. Później, gdy przez nieudolność Sida, Buck odkrywa sposób na odciągnięcie asteroidy od ziemi, Ela pomaga we wnoszeniu kryształów magnetycznych do wulkanu. Po całej operacji razem ze wszystkimi czeka na dole na efekt i bardzo się cieszy, gdy po wybuchu wulkanu ogromna asteroida mija ziemię ledwo muskając jej atmosferę. Później Ela i Maniek uświadamiają Brzoskwince, która nie wie czy jest gotowa na ślub, że jest jak najbardziej gotowa. Ela towarzyszy córce w drodze do czekającego na ceremonię Juliana.

CytatyEdytuj

  • "Zawsze myślałam, że grubasy są miłe." - Ela o Mańku.
  • "Spoko przecież każdemu się spadnie z drzewa tylko nikt się nie przyznaje." -Ela do Mańka
  • "Nie wygłupiaj się nie jestem mamutem tylko oposem."